top of page
KÖPVILLKOR

HALLANDSKA.SE säljer varor via internet till privatpersoner och företag i Sverige med person- eller organisationsnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. För kortköp där kunden är minderårig ansvarar fullmaktsgivaren för kortet.

BESTÄLLNING
Beställning görs på vår hemsida HALLANDSKA.SE. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att mejla oss på hej [at] hallandska.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

PRISER OCH PRODUKTER
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering. HALLANDSKA.SE reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls HALLANDSKA.SE rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.

PERSONUPPGIFTER
I samband med din beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med personuppgiftslagen (PUL) och dataskyddsförordningen. Informationen du lämnar om dig själv används av HALLANDSKA.SE och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar.

COPYRIGHT
Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör HALLANDSKA.SE eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

FRAKT OCH LEVERANS
I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. HALLANDSKA.SE
erbjuder fri frakt om du handlar över 299 kr och vid köp därunder en fast fraktavgift om 29 kr*. HALLANDSKA.SE hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt.

HALLANDSKA.SE kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt. Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta oss på hej [at] hallandska.se om du önskar häva ditt köp.

BETALNING
I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning. HALLANDSKA.SE har rätt att göra en kreditkontroll där så krävs för att kunna bevilja kredittid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.
KLARNA: för att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt
Klarnas egen dataskyddsinformation.

ÅNGERRÄTT OCH RETUR
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering. Mejla oss på hej [at] hallandska.se. Vi behöver följande information:

1. Ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan).
2. Ditt namn och kontaktuppgifter.

3. Antal och namn på de produkter som önskas returneras.

HALLANDSKA.SE ska bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med PostNord. Kunden står för returkostnad enligt portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar. Returadress:

HALLANDSKA, c/o Merckhoff
Österlånggatan 29, 111 31 Stockholm

FÄRGER / NYANSER
HALLANDSKA.SE kan inte garantera att färgerna som visas på webbplatsen är en exakt representation av de faktiska färgerna på produkterna. Hur färger visas på skärmen beror bland annat på dina datorinställningar.

ÅTERBETALNING
När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar. Om du har betalat med faktura eller direktbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

EJ UTHÄMTAT PAKET
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 250 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

REKLAMATION
Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående mejla oss på hej [at] hallandska.se. Beskriv felet så utförligt som möjligt och bifoga gärna två-tre bilder. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer ska göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.  Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: http://ec.europa.eu/odr.


*) Gäller paket upp till två (2) kg och inom PostNords angivna maxmått.

beach-980711.jpg
bottom of page